Tijdelijke maatregelen bij Sociaal Huis voor efficiënte hulpverlening
De hulpvragen bij het Sociaal Huis worden steeds complexer en vragen meer tijd om ze kwaliteitsvol te behandelen. Momenteel kampen we ook met een onderbezetting van ons personeel. Daardoor zijn er wachttijden ontstaan.
Om deze uitdaging aan te gaan en te zorgen voor een continuïteit in een goede hulpverlening, worden vanaf 11 december enkele tijdelijke crisismaatregelen ingevoerd.
- Aangepaste telefonische bereikbaarheid: Vanaf 11 december 2023 is het algemeen nummer van het sociaal huis 014 55 60 04 enkel bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, tussen 9 en 12 uur en dus niet meer in de namiddag.
- Wachtlijst voor nieuwe aanvragen: Voor nieuwe aanvragen voor budgetbeheer of budgetbegeleiding wordt tijdelijk een wachtlijst gehanteerd.
- Op afspraak werken: de maatschappelijk werkers en seniorenconsulent blijven beschikbaar op afspraak.
Sumati Adriaensen, schepen van sociale zaken: “Deze maatregelen zijn tijdelijk en zullen regelmatig geëvalueerd worden. We zijn er ons van bewust dat dit geen ideale situatie is voor onze inwoners, partners en hulpverleners. We werken eraan om zo snel mogelijk terug te keren naar onze vertrouwde manier van werken. Wij hopen op begrip en willen onze inwoners alvast danken voor hun geduld.”